הפעילה החברתית צגה מלקו מצטרפת למשה כחלון

דוד קורצווייל No Comments on הפעילה החברתית צגה מלקו מצטרפת למשה כחלון
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צגה מלקו, עיתונאית, פעילה חברתית וממובילות המאבק בפרשת השמדת מנות הדם של עולי אתיופיה מצטרפת למפלגת כולנו בראשות משה כחלון

כחלון אמר כי "המסירות, הנחישות והיושרה הפנימית של צגה מעוררים כבוד והשתאות. רק עם אנשים כאלה אנחנו נחולל את השינוי. אנשים שלא נרתעים ממאבקים, שלא מחפשים תירוצים, אנשים שפשוט קמים ועושים. רק עם אנשים כאלה כמו צגה וחברים נוספים בכולנו נצליח לפתור את משבר הדיור, נצליח להוזיל את יוקר המחיה, נצליח לצמצם את הפערים בחברה הישראלית."

במסיבת עיתונאים שנערכה הערב בתל-אביב אמר כחלון: "כנערה בת 16 היה בצגה את האומץ לקום, לעזוב את משפחתה, לעזוב את מולדתה, להגיע לכאן לארץ ישראל ולבנות חיים כנגד כל הסיכויים. רק נערה עם שליחות וזהות ציונית עמוקות כ"כ תקום ותעשה מעשה כזה. רק אישה עם חוסן פנימי תצליח לנתץ את תקרת הזכוכית ולהשתלב בתפקיד בכיר בשירות המדינה ברשות השידור. המסירות, הנחישות והיושרה הפנימית של צגה מעוררים כבוד והשתאות. רק עם אנשים כאלה אנחנו נחולל את השינוי. אנשים שלא נרתעים ממאבקים, שלא מחפשים תירוצים, אנשים שפשוט קמים ועושים. רק עם אנשים כאלה כמו צגה וחברים נוספים בכולנו נצליח לפתור את משבר הדיור, נצליח להוזיל את יוקר המחיה, נצליח לצמצם את הפערים בחברה הישראלית."

צגה מלקו אמרה כי "שמי בישראל הוא צגה מלקו ולא אושרה. כשהגעתי בגיל 16 לישראל רצו לקרוא לי אושרה. אמרתי להם שזה לא השם שלי זה לא מקובל, נלחמתי על כך ולא הסכמתי לשנות אותו. התעקשתי. זה היה היום הראשון בו התחלתי להילחם ולא לוותר. נשארתי צגה.

כשהגעתי לישראל כנערה זה לא היה פשוט אבל ידעתי שזה הבית שלי. אבל עד היום בכל מקום שאני הולכת מלווה אותי שאלה אחת – "גברת, אני צריכה פעמיים בשבוע ניקיון, האם את פנויה לניקיון?" היום אני אומרת: כן אני פנויה לניקיון, אבל לא של בתים, של שחיתות. אני מוכנה לניקיון של אטימות, ניקיון של ראיית אחר כנחות בשל שמו, מבטאו, צבע עורו. אני הצטרפתי לכולנו כי כמו שמשה אמר, צריך לנקות ולבנות.

בד"כ ההורים עובדים קשה כדי שיהיה יותר טוב לילדים, אני עובדת קשה כדי שיהיה לילדים שלי טוב יותר, ואני מדברת לא רק על הילדים שלי אלא על החברה כולה, היום לילדים אין חוסן כלכלי. ההורים עובדים קשה והילדים חוזרים לגור עם ההורים בגיל שלושים. את זה חייבים לשנות. זה לא יכול להיות. אני הצטרפתי לכולנו כי אני מאמינה בעשייה ולא בדיבורים. מעבר לזה, אני מאמינה בדגל של כולנו בנושא החברתי – לא יכול להיות שלילדים היום אין שוויון הזדמנויות. אם לא יהיה שוויון הזדמנויות בחינוך אני לא יודעת מה יהיה בעתיד. לכן אני מאמינה במפלגת כולנו, אנחנו נגרום לכך שהמצב הכלכלי ישתנה, אנחנו נפעל כדי לתת הזדמנויות שוות לכל הילדים. אני מאמינה בדרך של כולנו, בראשות משה כחלון."



0 תגובות